Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka – recenzja książki – Robert B. Cialdini

Robert B. Cialdini – „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”

Szczerze powiedziawsze bardzo sie na tej pozycji zawiodlem. Juz tyle razy ta ksiazka byla polecana (wszak to na zasadzie spolecznego dowodu slusznosci sam Mystery opieral zalozenia swojej metody) ze naprawde spodziewalem sie przeczytac wielki hit i po raz kolejny napisac polecenie tej pozycji innym. A sie zawiodlem. Przede wszystkim dlatego ze ksiazka jest napisana chyba wylacznie z mysla o marketingowcach (a nikt nigdzie o tym nie wspominal) i handlowcach. Niby zasady maja ogolne potwierdzenie i zastosowanie ale przykladow spoza wspomnianych dziedzin jakos tak jak na lekarstwo. Merytorycznie bylo ok – wyjasnionych 6 regul dzieki ktorym mozna bardzo silnie wplywac na innych (i ktore wplywaja na nas): regula wzajemnosci, konsekwencji, spolecznego dowodu slusznosci, lubienie, autorytetu i niedostepnosci. Tylko pytanie co z tym dalej? Niby wiem jak wykorzystujac poszczegolne z nich wplynac na kogos zeby np. sprzedac mu oferowany produkt ale to nie tego sie spodziewalem po takiej pozycji. Wymienione reguly trzeba dopiero zaadoptowac w konkretnej dziedzinie, np PUA zeby przyniosla efekty. A to wymaga duzo myslenia. A jak sam autor (o nazwisku ktorego wymowa stanowi zagadke dla wszystkich) wspomina – ludzie staraja sie unikac wysilku, zwlaszcza z tym zwiazanego jak najbardziej. Wiec na razie raczej nie ale w przyszlosci trzeba bedzie. Mystery tak zrobil i jak wszyscy wiemy nienajgorzej na tym wyszedl. Wiec moze jednak warto szybciej niz pozniej? Aha – gdyby ktos opisal te reguly pod katem uwodzenia, z uzasadnieniem i przykladami – to dopiero bylby hit!