The 30 day MBA – recenzja książki – Colin Barrow

Colin Barrow – „The 30 day MBA”

„30-dniowy MBA” to książka zawierająca kompilację wiedzy przekazywaną na kursach MBA na topowych światowych szkołach biznesu. Twarda widze (nie jakieś tam poradniki), twarde dane, konkretne case study (lub po polsku studia przypadku), mnóstwo odnośników do widzy i narzędzi w sieci oraz ważnych książek zgłębiających poszczególne działy tematyczne. A tych jest kilka, kolejno: księgowość, finanse, marketing, zachowanie organizacyjne, historia biznesu, prawo biznesowe, ekonomia, przedsiębiorczość, etyka i społeczna odpowiedzialność, zarządzanie operacjami, badania i analiza ilościowa i jakościowa oraz strategia plus dwa dodatki: wprowadzenie do miedzynarodowego globalnego biznesu i planowanie biznesu. Trudno wskazać jedno konkretne zagadnienie, które przyniosło mi najwięcej korzyści z zapoznania się z nim, bardziej zyskałem ogólne spojrzenie na liczne tematy związane z prowadzeniem biznesu. „Wiem czego nie wiem” i ponadto wiem jak ważne jest by się tego dowiedzieć (jeśli chce się zwiększać szanse na odniesienie sukcesu w biznesie). Aha – po tej lekturze znalazłem sobie uczelnię na której chcę zrobić kurs MBA.