Marketing – recenzja książki – Philip Kotler

Philip Kotler – Marketing


Ciężko jest mi zrecenzować książkę, którą czytałem niemal równo rok czasu. Z jednej strony potężny zasób wiedzy – 720 stron małym drukiem, nie licząc wprowadzenia; z drugiej bardzo ciężko byłoby mi tutaj teraz wymienić jakąś jedną konkretną rzecz, którą się z niej nauczyłem albo jeszcze lepiej – którą mogę zastosować w codziennej pracy.

Bo przyznaję szczerze – męczyłem się niemożebnie czytając ją lub nawet zbierając się do czytania. Gruba, ciężka, nieporęczna. Wszystkie wady podręczników akademickich. Przez okrągły rok cały czas się czaiła gdzieś w rogu pokoju i nawet poza nim tkwiła zawsze gdzieś z tyłu głowy. Dobrze, że to już koniec (swoją drogą ulga po przeczytaniu to chyba najwięcej mówiąca recenzja jakiejkolwiek książki).

Merytorycznie: autor – guru marketingu – porusza chyba wszystkie zagadnienia marketingu (nieoperacyjne) jakie da się wymyśleć. Baaardzo pokaźnie je wyjaśnia, odsyła do źródeł. Co prawda przykłady „dzisiejszego marketingu internetowego” ze stronami wyglądającymi jak z początków internetu wzbudzają raczej uśmiech politowania niż poważną refleksję, ale to już bardziej moja wina, że czytałem 11-tą edycję z 2005 roku, a nie jakąś nowszą.

Natomiast jeśli już ktoś myśli o jej przeczytaniu to żeby nie miał podobnych odczuć jak ja, to polecam przeczytanie wyłącznie studiów przypadku / case study uwydatnionych co kilka stron. Krótkie, zwięzłe i naprawdę sensowne.

marketing kotlera
marketing kotlera

Subskrybuj kanał

Zapisz się na powiadomienia o nowych recenzjach. Wysyłam wyłącznie powiadomienia o nowych treściach na kanale i twojego maila nikomu nie udostępniam. Z powiadomień możesz wypisać się w dowolnym momencie.
Zapisując się na powiadomienie dowiesz się o nowych recenzjach 2 dni wcześniej niż inni.


Autor

  • Pandunia

    PUA Panda, czyli Pandunia to autor kanału na YouTube recenzje książek nietypowych. Książki recenzuje od 2007 roku i ma na koncie już ponad 200 napisanych recenzji. Początkowo były publikowane w formie tekstowej. Po kilku latach pojawił się kanał na YT oraz podcast na Anchor.FM i Spotify. Teksty można znaleźć również na Salon24 oraz Wykopie. Aktywnie wprowadzi kanały w social mediach: Twitter, Facebook, Telegram i Instagram. Dla zainteresowanych recenzje można znaleźć tak, że na Lubimy Czytać, w.bibliotece.pl oraz anglojęzycznym serwisie GoodReads. Pełna notka biograficzna i testymoniale są dostępne do przeczytania w sekcji O stronie.

    View all posts